Jimmy Jensen VVS

VVS / blikkenslager

Økonomi og drift
  • Firmaet er under normal drift
Relevante garantiordninger
  • Medlem af Tekniq Garanti
Autorisationer
  • Er autoriseret VVS-installatør

Vil du vide mere om vores baggrundstjek? Læs mere her

Firmainfo

Bedømmelser fra kunder

Frarådes på det kraftigste

  • 20-03-2019 af Tine

Jimmy har tidligere haft opgaver på min mands arbejdsplads, hvor min mand har haft et godt samarbejde med Jimmy. I forbindelse med at vi skulle have ændret rørføring under renovering af vores badeværelse på 1. sal, faldt snakken på det under en pause på min mands arbejde. Min mands kollega foreslog, at det skulle vi da få Jimmy til at gøre, så kollegaen kontaktede Jimmy og fortalte om opgaven. I starten af januar 2019 var Jimmy derfor forbi for at se på arbejdet hjemme hos os. Under besøget gav Jimmy udtryk for, at det var en lille opgave, at det ikke ville tage lang tid, og at det ikke ville blive så dyr en opgave. Der blev desværre ikke på noget tidspunkt talt om pris, da min mand stolede på Jimmy. Noget, som senere skulle vise sig at være en kæmpe fejl! Aftalen mellem min mand og Jimmy blev, at Jimmy ville komme onsdag i ugen efter. Min mand gik derfor øjeblikkelig i gang med at fjerne gulv og vægge, så Jimmy nemt kunne komme til det, der skulle ordnes. Følgende var blevet aftalt: rørføring af armatur ændres fra badekarniveau til bruserniveau; nyt afløb til bruser; flytte rørføring af toilet 2-3 meter samt flytte radiator. Radiator var afmonteret. Der skulle blot føres rør max 2 meter over på anden væg. I og med at lokalet var ryddet for gulve og vægge, var alt åbent for Jimmy. Det var kun med rørføringen med radiatoren, at han skulle "arbejde sig gennem" noget isolering. Jimmy overholder ikke sin aftale med at komme om onsdagen. Min mand lader ugen gå og kontakter ham mandagen efter. Jimmy havde haft andre opgaver, som han havde prioriteret, så derfor havde han ikke nået os. Han vil komme i løbet af denne uge. Det sker heller ikke, og min mand rykker igen. Igen samme forklaring, men lover at komme i løbet af ugen efter. Det sker heller ikke. Der går over 3 uger, før Jimmy udfører bare en smule arbejde på badeværelset - og han gør sig ikke færdig. Han møder op på vores matrikel af flere omgange - de fleste af gangene blot for at lægge materialer og køre igen. Samtidig bemærker vi pludselig, at der de dage, hvor Jimmy har været i vores hus, lugter af røg. Først tror vi ikke på, at der bliver røget i vores hus, når det er røgfrit, men tendensen fortsætter. Det er ikke noget, vi har fået bekræftet af Jimmy, men vi finder det respektløst, at der bliver røget indenfor i et ukendt hjem. Endelig efter utallige opkald til Jimmy om at få gjort arbejdet færdig, blev opgaven afsluttet. Det tog ham 1 1/2 måned at få færdiggjort rørføringen - en opgave, som han selv sagde ikke var en stor opgave. Nu ventede vi så på regningen. Den modtog vi i slutningen af februar 2019. Allerede da vi modtog fakturaen, var forfaldsdatoen overskredet. Vi havde en forventning om, at arbejdet på vores badeværelse ville løbe op i 6-8000 kr. Derfor var vores overraskelse stor, da vi pludselig modtog en regning på 18.600 kr. Min mand kontakter øjeblikkelig Jimmy og undrer sig over regningens størrelse. Jimmy mente, at det var en ganske fair pris - og når han ikke fik lov til at færdiggøre projektet på vores badeværelse (hvilket aldrig har været på tale), så kunne han ikke give rabat på fakturaen. Efter samtalen med Jimmy begyndte vi at dykke ned i fakturaen. Priserne på materialerne var skruet op på et urealistisk niveau (9000 kr ex. moms), og det samlede timeforbrug hos os var på 12 timer. Samtidig havde vi betalt 4 gange for servicevogn. Min mand vidste, at Jimmy handler ved Brdr. Dahl. Derfor kontaktede han dem for at få et tilbud på de selvsamme materialer. En lille uges tid efter modtog vi tilbuddet fra dem - vores indkøbspris som private borgere, der handlede ved Brdr. Dahl, var på lige under 3000 kr ex. moms. Vi reagerede prompte og skrev til Jimmy, forklarede ham sagen og bad ham om at gå sin faktura til os igennem igen. Denne mail blev sendt mandag 4/3-19. Onsdag aften 6/3-19 får vi et meget kort svar retur, at han fastholdt sin faktura, og at der skulle betales senest mandag 11/3-19 kl. 12 - ellers ville han sende os videre til inkasso. Vi var mildest talt målløse. Vi skrev øjeblikkelig tilbage og bad om en udspecificeret regning på hans materialeforbrug hos os, så vi kunne få en forståelse for, hvorfor vores faktura så ud som den gjorde. Samtidig gjorde vi opmærksom på, at vi var interesseret i en dialog med ham fremfor så hurtigt at gå videre med inkasso-varsel. Siden mailen onsdag aften 6/3-19 har vi intet hørt fra Jimmy. Vi undersøgte inkassovarslet yderligere og fandt ud af, at det for det første ikke er tilladt at udsende inkassovarsel, når der er gjort indsigelser til en faktura. For det andet skal der afgives 10 dages varsel, når der udsendes inkassovarsel. Dette er heller ikke overholdt. Søndag 10/3-19 sendte vi en ny mail til Jimmy, hvor vi gjorde opmærksom på ovenstående overtrædelser af lovgivningen - og at hans inkassovarsel ikke var gyldigt samt at vi undrede os over deres manglende svar på vores mail onsdag aften. Dette har vi ikke fået svar på. Vi endte med at tage beslutningen om at betale fakturaen til Jimmy under protest. Det betyder, at sagen juridisk set stadig er åben for os, og vi er gået videre med sagen i Ankenævnet. Men for din egen skyld - BRUG ALDRIG JIMMY JENSEN VVS! Han er ikke til at regne med på nogen som helst måde. Han kender ikke til hverken god markedsføringsskik eller god inkassoskik. I vores øjne er han mest af alt en svindler.

Bedøm firma

Dine private noter

Log ind for at skrive dine egne noter

Er det dit firma?